Tuesday, July 13, 2010

my sweet JeNny



*ketike berjalan di kluang..aku telah ternampak sebuah kereta kancil JDK 8737 tersergam kat satu kedai betul2 dekat ngan roundabout kluang.....
*lalu aku pergi mengushar kerete tersebut....hmmmm nmpak mcm cun jerk...hati terus terpikat
*aku bertanye kepade tuan empunya kedai (J L Thong) harge....
*setelah deal punyer deal lastly aku berjaye membeli sebuah kereta kancil 660..
*tanggal 24/1/2009 maka aku secare rasminyer telah memiliki sebuah aset yg pertame dalam
hidup aku...
*sebuah kancil warne biru (dalam geran tulis wrne biru) bagi aku kaler mcm warne ijau jerk....
*disebabkan owner sebelumnye adelah seorang amoi cun...kaler lak jmbu lak tu...aku menamekan aset ku ini "Jenny" (kete beli flat johor so "J" = jenny)



Jenny dalam keadaan standard dari kedai


*aku telah membawe Jenny kemane2 dgn gembira....lepas je beli Jenny trus aku bwak Jenny tunjuk kat mak ayah...kasi suprise sket lol....
*merayau bersame dgn Jenny mmg terbaek.... pas blk kampung..aku mrayau ngan member2 ke area2 sekitar Kluang, Batu pahat, muar, Jb, yong peng, kota tinggi n +++ (lupe ar)
*cakap je nk gi mane...Jenny slamber rider....

jom jalan2 ngan Jenny


*untuk permulaan sem, aku menggunekan jenny tanpe mmbuat sebarang make up ape2 kat die
*seterusnye aku mencantikkan sikit Jenny ngan memasukkan tinted warne ijau n pasang air
press pada tingkap supaye nmpak lagi cun sket...
*kemudian aku telah tukar player kaset kepade player mp3 jename JVC
*seterusnye aku terjumpe satu speaker jename roadmaster kat rengit..fresh from singapore
(speaker tu ade calar tapi company reject) aku tukar ngan speaker yg lame tue...
* kini jenny sudah sedap sikit di pandang

Jenny with tinted n mira air press


*pejam celik pejam celik sudah nk dekat 1 tahun usia Jenny bersame ku.....Jenny ni la yg bnyk mmbantu aku nk gi kuliah, balik kampung, angkat2 brg, dating...opssssss tetttttt....
*kehidupan Jenny x lah sentiase dgn kegembiraan....
*tanggal 12/1/2010, Jenny telang mengalami sebuah kemalangan betul2 kat persimpangan jalan raye depan umah aku
*fender Jenny telah dihentam oleh lutut seorang mat rempit
*salah ko r mat rempit...sape suruh potong double line.....ko salah...padan muke lutut ko ....

Jenny accident :(


* fender Jenney mmg trok dan terpakse ditukar dgn yg baru.....
*bile gi anto w/shop...kaler yg ader hanye itam...
*Jenny sudah bertompok hitam...:(
*maka bermule lah episod kesedihan aku bersame Jenny....


Jenny dgn fender itam, hood lusuh


*Kini Jenny semakin lusuh....
*dah xde mood nk tgok Jenny...
*apetah lagi nk basuh....pon xde mood...
*otak buntu....bile nk make up nieyh....waduhhh...
*namun aku kuatkan semangat untuk Jenny..aku telah membuat sedikit upgrade kepade Jenny
* dgn bajet yg ade..aku hold dulu untuk cat..tapi aku wat aircond
*Jenny telah dipakaikan ngan compressor n radiator yang baru...segale piping untuk aircond Jenny telah pun aku tukar...
*kini Jenny sentiase cool.......
*by the way....rupe mu Jenny tetap ku lihat xde mood.... :(
* warne semakin pudar n mati n terkopek, fender mcm nk berkarat, hood trus xde mood nk tgok....
*penah suatu ketika give punye pasal aku sepak tayar Jenny....sambil curse Jenny
*"tak gune, bodoh, hodoh, sume org dah x pndang ko,sengal, burok, besi karat,"
*tibe2 mase nk start enjin terus x ley nk start...
* oh my....Jenny ni btul2 marah nieyh....
*bace bismillah, pujuk2 sket suruh start..alhamdulillah enjin berjaye dihidupkan
*aku dah x leh nk mara2 kat Jenny lagi
* ohhhh mcm mane pon aku mesti make up gak Jenny nieyh....
*setelah mendapat green lite dr mak aku..maka tanggal 15/6/2010 aku telah menghantar Jenny untuk di cat semula
* aku dah decide xmo cat warne yg same sbb nmpak old skool ngan wane tue...
* so aku telah pilih untk kaler "pacific blue" +crystal layer pada Jenny....
*kesemua skali adelah RM1000 ++


new version of Jenny


*uhuhuh hati mmg syok n gumbira
*kini Jenny sudah cun n smart semule
*no more tompok itam, cat terkopek anymore....
*hoyehhhhhhhhhhhhh
*alhamdulillah.....semangat baru untuk Jenny.... :)

demikianlah tadi sedikit sebanyak mengenai kisah Jenny dari awal hingga ke hari ini...
tggu beberape upgrade n make up untuk Jenny x lame lagi...disini aku der letakkan pose terbaru Jenny....enjoy :0







#special thanks kpd zarif n azri yang teman aku dapatkan ini kereta...yang yakinkan aku untk aku angkat keta nieyh...tq guys

#thanks kepade empunye camera andy a.k.a undulranz photo coz bagi aku pinjam snap pic Jenny...











No comments:

Post a Comment