Thursday, July 22, 2010

mY SweET JenNy part 2~

<>slamat sejahtera sume.. pada hari ni aku nk continue story pasal my Jenny..(keta aku) ceritanya begini...ingat lagi x last time aku de post pasal "my sweet jenny" dimane de menceritakan serba sedikit pasal Jenny dari awal smpai skunk..

<> ade bab yg tertinggal sebnrnye dimane after my sweet Jenny xcident, so allignment Jenny lari..dimane sudut belokan tayar lebih kekiri compare kekanan..maksud aku kat sini, kalo aku wat u-turn kat mane2 trafic lite or masuk parking kekanan ke, maka Jenny xbley nk wat turn yg sempurna...(sbb caster aku prob)....

<> hmmmm jadi aku telah menghantar Jenny ke kedai tayar kat bawah kelisa jaya ni ptg tadi pas jumpe supervisor aku..sebelum tu aku mmg de niat nk tukar tayar belah depan kiri yg dah botak sebijik mcm tayar ferrari.... :P bahaye bahaye....

Tayar JennY yang botak

<>aku telah menggunakan tayar sime tyres n aku pon xtau apsal aku xmo pkai tayar Falken (tayar falken from indon...)

<>selepas tukar tayar, aku suruh gemok (tokey kedai) wat allignment n masalah yg dihadapi...
didapati JennY mmg bnyk prob kat bhagian handling..so gemok buat ape yg termampu coz nk tukar satu set tue mmg mahal gile n aku x mmpu lagi stakt nieyh...

<>selain dr tu aku juge tukar absorber blakang JennY coz absorber blakang mmg dah mati n dah gegar...tu pasal bile langgar bonggol or lubang org blakang sakit sket...waaupun aku diberitahu absorber depan JennY juge telah mati (rosak) namun aku xde chance lah nk tukar coz 1 set absorber depan costly RM300++.... wooooooo rilek dulu rilek....

<>amat jenuh n penat kat gemok coz aku rse nk dekat 10 kali adjust allignment JennY...maklumlah nk kasi normal blk JennY nyer sudut belokan tayar depan....mengeluh Gemok....mane x nyer...wat allignment, trus try kat road..x ngam...wat allignment blk....tapi bagus lar....der kedai wat skali jer..pastu ckap okay.....gemok steady!!!!

<> aku juge ganti chamber nut 1 set sbb chamber nut JennY yg lame mmg dah hampeh..(rsenye yg lame mcm nut biase je bukan chamber nut btul)

<>JennY siap kul 6 ptg....huhhhhhhhhhhh..siap jgak....mengeluh aku tgh Gemok smbil geleng kepale kat aku.." u punya kereta ar...penah itu xcident, u punya allignment memang sudah lari wo...u punya ni kene tukar one set..." bnyk la duit ko gemok....aku tgh saving2 nieyh...next time la eh mok!!!

<> pas setel bayar... (harga dirahsiakan) aku tgok Jenny dah kotor sbb gemok tangan minyak2 slamber jer comotkan JennY...pas solat trus aku mandikan JennY kat blakang kelisa...
hahahahaha JennY sudah cun + tayar sudah tukar + boley la bawak JennY jalan jauh2 tanpe risau...

special thanks to Gemok a.k.a tokey kedai tayar Taman Kelisa Jaya....

No comments:

Post a Comment