Wednesday, July 14, 2010

~KetEnanGan~


<>Tatkala tirai senja kian melabuh, aku merehatkan diri mencari ketenangan abadi di Kampung Cahaya Baru ,Air Hitam ...amat tenang pemandangan disini...jauh dari segala kebisingan desa...
disini terdapat banyak bendang yang luas terbentang seperti yang korang sume bleh tgok kat kedah....kat air itam ader sawah??? x caye ke...??? jom....aku bley bwak korang lepak kat sini.. jangan terkejut jika anda memasuki kampung ini...majority msyrkat kampung disini bercakap didalam loghat utara (kedah)....

<>sungguh sepi...ape yang aku dengar hanyelah kicauan burung yg pulang ke sangkar masing2 serta deruan angin bayu menghempas padi2 yang menunggu musim menuai...sungguh tenang..
didalam ketenangan ini telah membawa aku mencari jalan penyelesaian untuk kunci masalah yang dihadapi....aku lantas bermonolog seorang diri sambil memegang sebatang ranting yang usang lalu ku tusukkan ranting tersebut diatas bendang bertubi2....aku sedang berfikir.....

<>adakalanya dibenakku terngiang beberapa lagu rock kapak seperti "yang kalut difikiran-scan"
"hilang- jinbara""terlanjur menyiantaimu-fair" (p/s: bru pas karok )....hmmmmm....jam sudah menunjukkan pkul 6.30pm....bnyk mase lagi ni...

<>sometimes aku mendongak ke langit lalu bermonolog (wajah mengeluh) sambil menghembuskan keluhan nafas memikirkan masalah yang ku hadapi selama ini....adekah masih ada jalan penyelesaian didalam merungkai masalah masalah yang belum terjawab? lalu aku berpaling semula kebendang seluas luasnya...

<>jam menunjukkan 6.45pm...

<>bunyi kicauan burung selama ini rancak berirama kian menyepi seperti sepinya naluri ini... segala peribahasa yang dikaitkan untk masalah ku ini memang senang untuk di ungkapkan namun empunya badan untuk menempuhnya seperti agak sukar.... (bak kate kawan ku "talk is cheap")

<> langsir malam kian menutupi gerbang senja..jam ditangan sudah pkul 7.00pm....hmmm aku harus beredar..beredar, bersiap menemui.....
menemui ilahi......

2 comments: