Sunday, March 20, 2011

::SePaGi di PasAr KaRaT::

morning everyone.......
jika berade di Batu Pahat, hari ahad merupakan hari mencari barang baek.......
barang baek????? haaaaaaa......
tepat saje azan subuh berkumandang..mate yang kuyu akan aku pakse untuk celik juga..bagun untuk solat subuh dan bersiap......
nak gi mane? sarapan? eh x lah....nk gi Pasar Karat kat area dataran penggaram..........
pasar karat....
disini menjual barangan terpakai dari Singapore...mcm2 kite bley crik kat sini...kasut,kipas,oven, lampu blaja, beg deuter, beg LV, dan brangan2 yang seankatan dengannye.... untung nasib badan, brang yang kite belek2 tue sbnrnya barang ori......tapi kite dapat belinye dgn harge yang murah sehingga rm5 jerk!!!!!

mcm mane plak ngan suar n baju?.........
yesza..kat sini aku nk sharing skit kat korang...korang bley jumpe baju yg brand mcm seed, PDI, giordano n ++ lagi...kalo kat butik kite beli bleh smpai sehelai 40-50 henggit...cume kat sini bley dapat sehelai rm3 ke rm5!!!!.......
ye..mmg la second hand rite...cume yang best nyer...sampai gi kebun pun gua pkai baju brand giordano beb...hangin member2...ape ade hal..kah kah kah.....(ade la 2-3 makhluk yang sound itu hari...)

bak kate org..kalo xpat nk beli kat butik pun..beli bundle pun ok dah kan.... bayangkan pakai baju bundle tp nmpak cantik lagi mcm baru....satu hari terjumpe satu baju giordano sejibik mcm adik wa beli kat butik.... (around 25-30 henggit sehelai.....).......pas basuh wa pun pakai la kasi eksen skit...
adik aku: oit..baju aku nieyh.....bukak2.....mahal aku beli ni.....
aku: sory r bro....ni baju gua bru angkat la kat batu pahat........rm3 henggit......amcam?
adik aku: perghhhhh...jual kat aku beb.....
aku: sory r....wa nk buat masuk kebun la ini baju...kah kah kah......

so itulah yg best nyer disini.....(aku xtau ape motif aku) kesimpulannya...bergantung pada empunya bdan la nk pakai baju bundle or x.....masing2 nyer taste kan...? jike datang rezeki, korang bley jumpe bnyk lagi brg2 ori yang korang bley beli ngan harge yg murah.....

p/s: baru tadi aku angkat sehelai jeans brand diesel....cun.....tq to jimie.....dapat la selai 15.00.....n satu lagi dpat angkat baju kemeja lengan panjang Seed.....mmg smart n cun......... papepun segalenye bergantung pada teknik korang membelek satu2 untk dpat yg terbaik....tips aku kalo nk dpat yg cun.....pas subuh (6.00am-6.30am) korang mesti da kene tepacak kat sane la.....
slamat berbundle

3 comments:

  1. kenapa aku org bp pun xtau....arghhh konpius tul laaa..brg pmpuan ade ke??

    ReplyDelete
  2. of course ade lady~yint.....cume kene pandai belek dan carik :)

    ReplyDelete