Friday, March 18, 2011

::ReTR0KaH AnDa???? ::

bile berbicare mngenai Retro...terimbau kembali zaman 60 an, 70 an........ ape yang best kat sini lagu2 zaman retro agak slow dimane beat drum yang maintain beserta dgn alunan keyboard yang diertengahkan melambangkan satu imej retro yang tersendiri..............

retrokah aku????? walaupun lahir dalam duni rock kapak (80an-90an) muzik retro x banyk bagi pendedahan dalam life aku...cume bile kiter melayan sinar fm mampu mmbawa aku sedikit sebnyk kedalam dunia retro....... aku sndiri pun masih lagi collect info mengenai muzik retro....

ape yg boleh aku katekan, muzik retro x perlu kite untuk wat high note........slow n steady..so aku gunekan advantage lagu2 retro ni sbg pembuka atau selingan untuk lagu2 rock kapak time mase karok....so kite nye voice xdelah asik nk kene tarik je....selang seli lah..baru lah kite ley layan karok smpai 3 jam trus (good tips huh)............

so aku nk share ngan korang lagu2 retro yang slalu aku bwak untuk K-song aku....check dis out..

the flybaits-Kenangan lalu



headwind-suraya



carefree-belaian jiwa



jadi lagu2 diatas ni tadi antara K-song aku...de bnyk lagi n de beberape lagu dalam learning process lagi nieyh.... yelah sblm nk jadikan dalam list K-song mesti la kene study dulu kan..... hope korang enjoy ngan music retro yg aku post nieyh.....'back to basic'.......moge aku bley tau bnyk lagi lagu2 retro yang ade kat tanah air kite nieyh...

salam........

No comments:

Post a Comment