Friday, March 18, 2011

I N D U S T R I A L T R A I N I N G

atau dalam bahasa melayunye latihan industri................
aku telah mmbuat latihan industri kat PPK technology sdn bhd......... company buat n develop sistem untuk kejuruteraan.......main business nye wat trafic lite kat satu malaysia.............

kat sini aku jadi training engineer........ (sbb aku degree holder)
pengalaman potong jalan, sumbat jalan, tarik kabel, panjat tiang, sume rse..kah kah kah...
bgus jugak kalo praktikal kat company yg bukan gvment......bley rse mcam2.....kene pressure dan sebagai....so kat sni aku nk cadang kat korang (student) yang nk praktikal tue make sure korang praktikal kat tempat yg de kene mngene ngan bidang korang n yang paling penting..mau ade elaun...... tu yg penting beb...........

last day lepas jugak hajat aku nieyh untk blanje trainees n bberape staff mkan kfc n kopok sikit2....moge LI ni buke ruang yang baru untk aku dalam dunia pekerjaan..amin....

so nasihat aku kat sini adelah...make sure korang jadikan LI ni tempt nk asah korang nyer soft skill, communication skill, engineering skill, engineering managemant skill dan skill2 yang lain2 lah...jgn korang wat skil pelik2 sudah lah..... yesza...salam

2 comments:

  1. Assalam .. saya dpt jgk LI kt sini . Tpi blum start lgi sbb baru je mohon dah dah dpt persetujuan . Bole kongsikan pengalaman tak . Btw course saya IT / teknologi maklumat (programming)

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum..saya pelajar jurusan mekatronik..rasa-rasa sesuai tak untuk saya praktikal di ppk tu? semoga dapat share sikit..tq

    ReplyDelete