Sunday, August 1, 2010

ViSiT OwN StaTE ~

<>slamat pagi sume...disini aku nk share ngan korunk sket pasal "Malacca the historical city".. special thanks to "da Baros" coz berkongsi lensa ko kat aku.....nice camera ha......


rumah tradisional mlake mmg femes ngan tangganye yg berwarne warni- my house

dah x bnyk dah skunk umah traditional melake yg de tangge mcm nieyh...so it's my turn to take care of it....dulu time kecik2 bley men gelongsor ngan sedare2 kat tangge nieyh...


medan ikan bakar terapung-umbai

nie adelah upgrade yg bru..tempat yg lame sebelah die je...nice la mkan kat sini...but aku prefer mkan kat medan ikan bakar yg lame coz harge pun xde lah mahal compare kt tempat yang baru...aku biasenye layan siakap masak stim..syiokkkk

sambal sotong very delicious

ntah pe2 ntah..dtg jauh2 mkan sambal sotong 4 ekor (medium)...bnyk bende len bley mkan apsal sotong juge yg jadi pilihan??? ntah ler..time ni selere tetibe kat sotong..layan je lar

modern mixed traditional-Serkam

rumah ni aku amek kat area serkam... mmg cantek umah nieyh sbb dier upgrade from traditional look into a little bit modern style ( tingkap kaca, bumbung moden) tapi design still umah melake...style lah

the awakening -malacca rivercruise

dulu time skool asrama dulu mmg slalu fly lepak sini..saje cuci mate...tapi time dulu sungai ni x seberape sgt so just lepak, chill, gelak2 tgok gelakat tourist jer kejenye ngan bebudak... beb, dulu2 jalan kaki from plaza hang tuah gi mahkota parade lepak jap kat sini..skunk..lelah

comprande-bangunan merah

comprande= besar...besar maksud aku kat sini..dr jauh dah bley nmpak dah bangunan nieyh...ni adelah muzium msrykat melake...time kecik2 dulu aku smpai sesat dalam muzium nieyh..nangis2 aku crik pak busu aku tinggalkan aku... :P

the last defence- A'famosa

mcm2 aku dgr citer psal pembinaan tembok A'famosa nieyh..tapi cikgu kajian tempatan aku n beberape org setempat penah story kat aku dulu yg dulu tembok2 ni keliling kota melake n diorang suruh org melayu wat gune batu kubur..pecahkan n wat tembok (coz dulu kubur2 pedagang mmg batu cantik2 n besar2...)

the new born-stadhuys building

haaaaaaaaa bangunan merah ni mmg jadi lambang utame tarikan pelancong yg dtg... bg aku nmpak cam xde pape pon yela slalu sgt lalu lalang kat depan nieyh kalo nk gi mahkota parade..mane nk rase ape...huhu bile aku gi kat sini dah rse aku nieyh mcm bukan org mlake lak..ahhh watever

the founded civilization-kincir air

kincir air ni dulu digunekan oleh pedagang2 untk alirkan air from sungai ke darat..tapi ni just model je kot...rsenye start buat lagi ni x penah berpusing pon...

forgotten memories-independent memorials building

sini la tempat pengishtiharan kemerdekaan sekembalinye Tunku dr london...
into the creation - Palembang

layan tgok sunset sini ptg2 mmg style...kalo nk release..ape kate korang layan men layang2 kat sini best gak...kalo malam plak lepak sini mmg cool jer coz angin tue wat korang rileks...wakakakakakaka

the unsettled mind - malacca rivercruise

ape lagi la projek yg nk dibine kat tepi sungai nieyh???? menurut org2 kontraktor nk wat hotel berbintang2 kat tepi nieyh....aku pun x sure..malas nak campur tue pasal aku letak taju "unsettled mind" maksudnye bender2 yg x penah habis...ade je pembaharuan yg nk dibuat....


No comments:

Post a Comment