Monday, August 23, 2010

SedAr x SeDaR~

<>slamat pagi semua....sedar x sedar hampir suku ramadhan dah berlalu..hmmm memang terase amat pantas sekali dunie ni berpusing.. "and it's rotating"......"can't be stop"......
dalam sedar x sedar jugak syawal menjelang tiba...so mcm mane dgn persiapan raye korang? bagi aku..raye tahun ni hanye lah sekadar ala kadar saje...baju raye pun sehelai je x mcm taun2 lepas... mungkin kerane budget telah lari dikala menanggung kos final year project a.k.a PSM....

<>rata2 member kite mempunyai perubahan jadual tdo yang larik sket dr hari bukan bulan ramadhan ini kerana waktu sahur mereka digantikan pada pukul 2 so mkan punye mkan + borak2 jam dah pukul 3 a.m...so bagi student yang de kelas pagi amat azab disini untuk bgun kekelas pkul 8 am tapi bagi student yang kelas kul 2pm (mcm aku) amat tiade masalah didalm mencukupkan waktu tdo sekurang-kurangnya 5 jam/hari.....

<>namun disebalik mencukupkan waktu tdo, pesanan khusus buat empunya badan (aku) dan member2 yang lain bahawa bulan ramadhan ni makruh jika tdo je keje nyer.... so bg aku aku de idea nk overcome masalah ni...

<>tips yg aku nk kasi ni digunapkai especially waktu weekend dimane kebanyakan kite akan menghabiskan waktu seharian di atas katil!!! hehehe.. apekate lepas sahur (pkul 2am) korang jgn tdo dulu..tggu waktu solat subuh, solat n wat ape2 keje yang patut..... mcm blogging, wat assignment, carik info kat internet, bace online news, berzikir, kemas bilik, basuh baju +++...
so pkul 9am korang bley start untk tdo...

<>dgn memperuntukkan 5 ke 6 jam waktu tdo, so korang set jam loceng korang kul 3pm....hmmmm ok kowt...x terlepas untuk solat zohor.....

3 comments:

  1. elleh~~
    pandai memberi nasihat yer....ko mmg kuat tdo pn :p
    tgk cm aku...tdo sentiasa cukup....kenapa?
    kerana aku mmg tak bgn sahur.Kalo bgn pn, minum susu+kurma 3 biji...hahahhaha

    pendapatan khas: lagi mnyk ko mkn time sahur...lagi ko rasa mengantuk+cepat lapo siang hari...aku dh wat eksperimen...so trust me!!! hehehe

    p/s: taun nih tema: flower under raibow...(maksud: beraneka kaler...tiada tema) hahhaha....

    ReplyDelete
  2. hohohoho baeklah cik hafizah....sahur yg simple akan dicube..

    hmmmm Im not sure yet wat colur my baju rye is...
    make sure u bring back ur tripod so can shoot pic nicely

    ReplyDelete
  3. tripod? hahhahaha okay²
    add'n to the list

    ReplyDelete