Friday, February 26, 2010

aktiviti

sebagai seorang penuntut institut pengajian tinggi, adalah tidak sah sekiranye korang tidak pernah menceburi aktiviti yang dianjurkan oleh universiti. Setiap aktiviti yang dijalankan mempunyai objektif yang tertentu diantaranya untuk merapatkan lagi hubungan antara pelajar2 dengan masyarakat. Jadi terpulang kepada pelajar tersebut untuk menyertai mana2 aktiviti tersebut asalkan ianya sihat dan positif.

Pernah tak korang join aktiviti program baktisiswa?? secara ringkasnye aktiviti ni, pelajar turun padang menjalankan aktiviti bersama penduduk kampung. Secara tidak langsungnya kita dapat menjalin hubungan silaturrahim dengan penduduk. Paling best sekali aku nak kongsi dengan korang adalah dengan program ni, kite akan dapat berkongsi kehidupan masyarakat yela kan kalo seorang pelajar tue tggal di bandar, hidup senang, jadi diorang boleh rase macam mane kehidupan susah dan sebaliknya. Justeru, bagi aku, kite akan dapat satu nilai penghayatan dan aku pasti akan lahir satu sifat kesyukuran didalam hati kite....


hmmm susah betul nk terangkan dengan lebih lanjut. Ape kate korang join aktiviti kemasyarakatan macam ni jadi boleh la korang sendiri menilainye Ambil yang jernih, buang yang keruh. disini aku ade memaparkan sedikit gambar pada link dibwah aktiviti baktisiswa yang aku join pada cuti sem lepas.

http://s877.photobucket.com/albums/ab331/frankiefraud/

1 comment:

  1. peh, lu da ade blog tanak bitaw wa kan..ni wa hangin ni. hehe..

    ReplyDelete