Friday, February 26, 2010

siapakah budakpetai???



hmmmm....didalam otak ni memikirkan apekah nme blog yg sesuai untuk aku letak kat sini... tibe-tibe terfikir pulak asal kampung ku di Alor Gajah iaitu kampung Sungai Petai... bile pertame kali mendengar name kampung aku mesti rse macam agak pelik name tue ye... biaselah orang dulu2 kat daerah alor gajah nie, bile jumpe satu kawasan mereka akan menamakan sempena kededukan geografi, demografi dan beberape ciri2 seupamanye kawasan tersebut... maka terciptalah nama sungai petai..

al kisah ketika berada di tingkatan satu, para senior menanyekan aku tempat tinggal aku.. maka aku pun menjawab dengan selambe & kuat2 " saya tinggal di Sungai Petai". Senior pun memblurkan dirinye kerana macam tak pernah dengar name tempat tu..Ketika itulah bermulalah name gelaran petai kepada ku...siot....

No comments:

Post a Comment