Thursday, July 7, 2011

::: FiTnaH mOdEn :::

agak lame dah x update.... busy + menyepi di tatkala itu......
agak bersawang jugak bile x post something kat sini.....
mcm2 bende berlaku di sekeling kite.....
politik....ekonomi...life....
adekah kite sekadar hanya membace berita di dada akhbar atau online????
atau kite ade melakukan sedikit kajian mngenai isu yg timbul????

menyelami dunia kehidupan zaman sekarang membawa kita untuk membuka mata kita secara terangan dan paksaan.....
apa x nya...kita perlu mencari kesahihan..bukti yang nyata....maklumat yang betul untuk sesuatu isu....

zaman yang serba moden + canggih ni....masalh yg utama mampu aku olahkan kat sini adelah "fitnah moden"

siape aku untuk bicare hal2 sebegini...aku tiada berkata apa.... bukanlah hanya membabi buta mengambil satu sumber sahaja sebagai rujukan....apa guna kita melanjutkan diri ke menara gading jika dilatih untuk menjadi seorang berfikiran kreatif dan kritis secara tidak langsungnya????

itulah yang aku cube kaitkan disini antara "fitnah moden" dan pemikiran kreatif dan kritis.... penilaian secara keseluruhan....kajian...serta kesimpulan....

dewasa kini ketelusan hanyalah sekadar omongan dan laungan....aku tiada berkata pada mana2....baik di politik...kerja....dan sebagainya... apakah kita tergolong daripadanya?....

kita yang empunya badan..kita yang memberikan jawapan...

No comments:

Post a Comment